fredag 14 januari 2011

Tankarna vandrar vidare...

Ja, mina tankar vandrar fortfarande om en eventuell väg mot egen företagare. Men vet att det kommer både krävas tid och inte minst mycket förberedelse. 
I natt låg jag t.o.m och inredde den framtida butiken i tankarna. Var trött så det vart gammal stil i godisfärger. Bebisrosa och turkos. Haha! Men vackert var det i tankarna. ;)

Vet inte riktigt vart man börjar nu på vägen. Men ska väl börja med en uppdaterad kurs i företagsekonomi tänkte jag. Inte för att jag siktar på långa vägar att börja med ansvaret över ett företags ekonomi. Måste ta hjälp av revisor, eller vad det nu kallas.
Men vill ju gärna har lite koll på vad som gäller, måsten och möjligheter när man har eget företag. Ska bli en spännande resa!
Jag tror att jag mer eller mindre bestämt mig att det är den här vägen jag vill gå... Med eller utan sällskap. Men förhoppningsvis tröttnar inte min vän utan håller modet och tålamodet uppe för lite framtida kurser, planering och start!

Man måste våga!

Har ni några tips på användbara kurser och ev. läsning inom området konditori, bakning och att starta/driva eget företag... Tipsa gärna!

3 kommentarer:

  1. Företagsekonomi kan vara bra att börja med, precis som du säger. Även om du inte planerar att ha huvudansvaret för ekonomidelen kan det vara bra att ha åtminstone ett hum om vad som är vad. Vem vet, när du väl börjar lära dig det kanske du visst vill ha det som ansvar. :-) Annars är det väl att läsa böcker och annan textform om det du vill hålla på mig. Och prova dig fram praktiskt. Fråga runt vad folk tycker om dagens konditorier (Vad är bra? Vad saknas? Osv), besök konditorier och utvärdera dem själv. Lite tips från mig. :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi! Nä, hon hade tipsat om sin tävling direkt i min blogg via en kommentar. :-)
    Patrik är ju utbildad ekonom och kan dessutom mycket om hemsideprogrammering. Där har du en kontakt som kanske kan komma till användning i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Ja jag skulle ju gärna vilja gå kursen på kakburken :(

    SvaraRadera