måndag 24 januari 2011

Skinkrulle


Nu har det vart lite tomt i blogget ett tag. Har inte riktigt mått mitt bästa och inte alls känt någon större lust att vara i köket. Men idag blev det av igen...
Detta recept har jag lånat av Millah som frestade så med bild i sin blogg. Mycket gott vart det och tummen upp här hemma för fortsatt lagning av denna rätt hemma. =)


Skinkrulle


500g Keso
500g Margarin eller Smör
5-6dl Vetemjöl
Senap
ca 3hg Rökt Skinka
Paprikapulver
Ostskivor
1 Ägg
Ugn: 200grader

DEG:
Rör ihop keso,margarin och vetemjöl till en deg.
Låt vila minst 2h eller över natten i kylskåpet.

FYLLNING:
Kavla ut degen med lite vetemjöl till en tunn "pizzadeg". Ej rund, ungefär i storleken 30x40cm.
Bred på senap, lägg på skinka, krydda på paprikapulver, lägg på ostskivor - Rulla ihop.
Lägg rullen på en plåt med bakplåtspapper. Pensla på ett uppvispat ägg.
Grädda i ugnen ca 30-45minuter.


3 kommentarer:

  1. Tack! =)
    Det där såg gott ut!

    SvaraRadera
  2. Jag är sjukt nöjd med nr 4 ;D
    Ja jag gjorde ett annat recept och det gick bättre. Men la degen i en påse medans jag bakade för annars torkade den.

    SvaraRadera
  3. kolla på bagerskan.nu därifrån jag gjorde =)
    jag ska testa min på fredag =)

    SvaraRadera