onsdag 26 januari 2011

Lite kvälls-kul med dottern...

Åh! Idag blev det gott-gott enligt mig. Kan inte förstå att jag tycker så mycket om något så simpelt som stuvade makaroner med stekt falukorv. Men det är ju bra att man kan bli nöjd på annat än lyxmat. Hihi! Näe, men skulle mer än gärna äta det oftare... Synd bara att den övriga familjen tröttnar. ;)
Iaf... Efter maten var det tänkt att vi skulle ta oss lite frukt. Men kom på att vi kunde göra nått kul med dom istället. För er som missat, så vann jag en låda med Marabouchoklad i julas. Och ja, det finns massor kvar än. ;)
Så vi gjorde "Hajkbanan". Andra kanske kallar det något annat eller inte vet alls vad jag pratar om.
Men det är alltså nått så enkelt som ugnsbakad banan (med skal i alu.folie) som man snittat på längden och pressat ner några bitar choklad.
Nam-nam vart det!!

Men läste lite olika meningar om det där. Vissa hade folie, andra inte. Så jag testade utan denna gång. Men upplevde att den övre halvan (Den närmast snittet/öppningen) vart torr. Så nästa gång blir det inbakad i folie i hopp om att fuktigheten inte rymmer. Hihi!


Folk kanske tycker jag gör simpla saker, kanske dagisnivå vad vet jag. Men jag tycker mycket om att laga mat och är inte rädd att ta tag i lite svårare saker. Varför står jag då och steker korv med snabbmakaroner?! Jo, för det bästa jag vet måste ändå vara när man så enkelt och snabbt som möjligt kan lyckas göra något bra. Nu är väl inte korv och makaroner ett bra exempel...
Men om man säger såhär... Så få arbetsmoment som möjligt, inte en helt drös med olika ingredienser och heller inte en massa saker som många inte ens har hört talas om.
Sen är det ju bara positivt om det är billigt, snabbt och i stort sett sköter sig självt. =D 
Räknar heller varken socker, salt eller fethalt. Jag lagar det jag vill ha och ersätter inte med "light"... 
Mat vi tycker om, mat för själen... ;)

Nähä... Stoppa stora damen i säng. Sen blir det fortsätta titta på masterchef. =D 
Efter det blir det till att göra en sats marshmallowfondant (MMF) Sen om några dagar blir det övning igen på modelering.

Bye!    

5 kommentarer:

  1. Ibland är det faktiskt så här: "Mindre är mer" och det kan nog vara sant. Jag lagar också enkel mat, vanlig husmanskost. De mer avancerade recepten med typ 3450 ingredienser lämnar jag åt proffsen. ;)

    Liebe

    SvaraRadera
  2. Det är ju sjukt gott!
    Det förstår jag men du får ju klart låna =)

    SvaraRadera
  3. Ja de blev bra, synd bara att det svarta flöt ut. Behöver en smalare penna

    http://bakverkochfikastunder.blogspot.com/search/label/Steg%20f%C3%B6r%20Steg%20Modellering

    SvaraRadera
  4. Okej ja gör det =)
    Det skulle vara trevligt!

    SvaraRadera