torsdag 10 februari 2011

Helt klart nöjd..

För er som inte läste morgonens inlägg så kan jag berätta att jag idag testade att handla matvaror över nätet från Ica Ekängen här i stan... Har ju sagt länge att jag iaf ska testa...

Så... Hur nöjd vart jag då?? Kan ju säga att jag kommer göra om det många gånger. Så väldigt skönt att slippa "slösa" timmar med springa i butik, hitta, packa och betala. Nu klickar du i vad du vill ha och hur mycket... Sen kommer de dagen efter hem och inburet. =) Den lilla servicen för "ynka" 129kr (Ja, plus matkostnaden såklart). Men för mig är inte det en jättesumma för vad jag slipper...
Så i slutändan är de jag som tjänar på det... För jag handlar mindre... ;)

Testa ni också! Ja, gäller väl bara Eskilstuna-bor skulle jag gissa. 

6 kommentarer:

  1. Det är inte nåt jag skull offra så pass mycket pengar på. Det skulle väl vara om man är sjuk och absolut inte kan gå till affären. Men bra att du blev nöjd iaf... :)

    Liebe

    SvaraRadera
  2. Så gör ju inte jag... det ekonomiska utrymmet till det finns aldrig...

    SvaraRadera
  3. Smidigt att beställa via nätet :) Har funderat på att testa det jag också, men jag handlar oftast så lite i åt gången så frakten blir för stor i förhållande till varumängden. Kanske om jag skulle börja månadshandla... Hur som helst är det bra att kunna slippa lägga en massa tid på att åka till och från affären, köa och allt vad det innebär.

    SvaraRadera
  4. svar: tack och kul att du gillar bloggen:)

    SvaraRadera
  5. ja visst är det så. nu har vi ju köpt våra fällar uppe i sälen jämnt där man vet vart de kommer ifrån samt att man kan fråga om allt och få bra råd om skötsel osv :) så det blir där med när vi ändå är i stugan :)

    ja jag har lite för bråttom jämnt när jag bakar så ofta blir det något misstag påvägen men de är ändå alltid slut när man skall prova :) så det är ju possitivt!

    Javisst är det, tycker det är supermysigt att fika med barnen samt att de får bra fika - inget köpt :)
    kramar

    SvaraRadera
  6. Har ju också gjort det ett antal gånger och det är så smidigt, men hur är det nu måste man betala med Ica kortet?

    SvaraRadera