lördag 12 februari 2011

Här firar vi inte alla-hjärtans-dag...

Nope, här hemma firas den dagen inte.. Eller iaf inte i den utsträckningen att vi är extra kärleksfulla just denna dag. Och så stödjer vi inte ännu en ursäkt för butikerna att tjäna pengar... Jamena, ta en sketen ros... En VANLIG ros... Självaste 14e feb så kostar den massor för att dagen efter näst intill vara på rea för att alla inte gick åt... Eller alla dekorationer som också reas ut sen?? 
Eller som jag som inte har en sambo som överöser mig med blommor... Skulle jag bli uppvaktad den 14e så skulle jag tolka det helt som om han bara gör det just för att "datumet" säger så... Näe, SUPRICE är mer min grej...

Hur som haver... Jag personligen undviker att fira. MEN... Kommer använda dagen som ursäkt för att få baka något i temat "Hjärtan" eller nått liknande... 
Men för mig är inte det att fira. =)

Någon mer som ska bara nått skoj?? Tips?? =)


Näe, fira ni om ni vill. Jag tycker inte någon är konstig för det. Och ingen behöver för mig förklara eller ursäkta.


Köpa böcker

5 kommentarer:

  1. Kommit på att baka något?
    Själv ska jag inviga formarna ifrån lidil ;)

    SvaraRadera
  2. Menar du med att fylla muffinsen?
    De finns ju folk som bara trycker ner spritsen och fyller så och sedan finns det säkert andra sätt med...?

    SvaraRadera
  3. Håller med om att "alla hjärtans dag" är något som handeln vill utnyttja för att "lura" på oss en massa skit!
    Jag skulle vilja göra som du, problemet är väl bara att man får dåligt samvete om man inte köper nåt...tyvärr!!!
    Ha det superbra & hoppas bilden på pajen kommer snart...?
    //F

    SvaraRadera
  4. Efter att ha jobbat extra i en blomsteraffär under 3½ år så kräks man på " 3 röda rosor"...

    Däremot har vi börjat en tradition i år och det är att ge en slant till Hjärtebarnsfonden. Ligger ju nära hjärtat för oss och känns som att slanten som "skulle ha gått" krims krams kommer till bättre användning.

    SvaraRadera