onsdag 9 februari 2011

Ätbart eller är det dotter som lekt med leklera??


Svaret är såklart att det är JAG som lekt lite i köket. Dock inte med leklera... Utan lekt med nya kakspritsen, pastafärgerna och vanlig, smaksatt mördeg. =)
Var lite, eller snarare väldigt besviken här om dagen då jag skulle skala en clementin?? till dottern. Hur jag än gjorde så gick det bara inte. Det är ju inte meningen att allt fruktkött ska följa med... Hur som haver. Tänkte kasta dom men kom på att man kanske kunde pressa dom till att göra glass? 
Men kom aldrig så långt... Var rivet clementinskal i kakdegen istället. Riktigt gott faktiskt.

Ja, jag vet att de ser liiite läskiga ut. Färgerna vart lite för mörka. Men då vet jag det till nästa gång... Använd mer ljusa färger! ;)

**Clementin med frågetecken då jag har svårt att skilja alla de små från varandra. Ja, jag vet vad en apelsin, citron och lime är. Hihi!

4 kommentarer:

  1. Ja det finns ju några småcitrus att välja mellan, Clementin, Satsuma och Tangerin t ex. Inte så lätt att veta vad man köper ibland. Oftast är det väl Clementin och Satsuma som säljs här.

    Coola kakor iaf... ;)

    Liebe

    SvaraRadera
  2. ja tyckte kakorna var lite coola iaf :)

    jo de finns nig lite gårdar här och var om man letar. Här har vi tyvärr bara köttbod och äggbod nära.. i karlstad var det ett större utbud :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Haha de ser lite rolga ut =)

    SvaraRadera
  4. hihi jag har gjort liknande med runda mördegs klumpar..coolt e att gör sockerkaks bottnar i regnbågs färger.. grymt uppskattat..
    har du fått hem din vinst än?

    SvaraRadera