måndag 27 december 2010

Vantar och sockor...

I början av vintern gjorde jag mitt första försök till att sticka tummvantar. De första vart inte helt perfekta. Men med mer stickning blev resultatet bättre. Min största dotter vart överlycklig över sina. Och hon kunde inte vänta på att de skulle bli klara heller. ;)
Nu har jag testat på att göra sockor. Och det lyckades faktiskt riktigt bra på första försöket. Svärmor vart riktigt nöjd med dom och var faktiskt en aning imponerad över att jag lyckades så bra fast jag aldrig gjort några tidigare. Även "bonus"-svärfar var imponerad. Och han är det kändes riktigt bra. Så nu ska jag sticka ett par till honom som en liten överraskning. =)

Det är faktiskt inte så svårt som det ser ut... Men övning ger det också resultat. Men tålamod och ett tycke för handarbete är nästan ett måste. =) Roande och lugnande kvällsaktivitet istället för boken...

Natti, natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar