söndag 19 december 2010

Misslyckande...

Som jag misstänkte. Misslyckades även denna gång med mintkyssarna. Men kom iaf längre denna gång... Det fastnade inte som en enda smet i skålen... Det vart som ett enda vitt, mintdoftande pulver.
Om det var meningen att jag skulle ha hunnit skeda upp innan det vart pulver... Så hade jag kanske 5-10 sekunder på mig. Och så gjorde jag exakt som i receptet.
Nu har mor min vart så snäll och letat fram riktigt gamla recept. Helt utan någon direkt temperering och vattenbad. =)
Men är tvungen att köpa mer florsocker... Gick åt 1½ paket åt mitt misslyckande igår...

Snart ska jag sätta mig ner och gå igenom denna juls godisbakning. Vad jag har kvar att göra och vad som fattas. Ohh vad härligt att få sätta igång med julbaket på allvar!!

Bakade iaf kakor igår... De lyckades... Lite bilder kommer senare idag...

1 kommentar:

  1. Snälla, kan jag också få receptet? (Det gamla alltså.) :-)

    SvaraRadera