onsdag 11 maj 2011

Blickar bakåt...


Tänkte bara sammanfatta lite i bilder. 
Innan helgen fick jag äntligen hem de utsickare jag "vann" på Tradera. Må vara små enkla blommor, men allt behöver inte vara så avancerat hela tiden. ;) Så här ska dekoreras.

Som jag skrev tidigare så bakade jag en tårta till lillebror i helgen. Klart man ska fira sin 19års dag med en härlig tårta med grädde och jordgubbar. Enkelt fylld med vaniljkräm och chokladpudding. Bakade också choklad-cookies med smarties. Men de vart inte så himla bra... Så vi skyller på att de helt enkelt inte ville fastna på bild. 

Igår kom det en liten överraskning med posten. En jättesöt kaffetermos med Ahlgrens bilar på. Jag hade egentligen beställt en vanlig termos, men den var tydligen slut så blev ersatt med denna. Men inte är jag sur för det. Denna var ju som sagt också väldigt fin.
Senare på dagen bestämde jag mig för att rensa lite i kylen. Resultatet blev några tigermuffins och jordgubbssylt på färska bär. Ja, denna är utan bitar så både gubben och Nea älskar att ha det på rostade mackor ibland. 

Ja, detta var vad jag har roat mig med. Känner att jag är inne i en liten mat och baknings "torka". Så förslag och utmaningar är alltid välkomna!

Dock väntar lite lagning av mat som jag inte lagt ut tidigare i bloggen. Så jag får se till att sällskapa med kameran i köket.


5 kommentarer:

  1. Då kan du ju hjälpa mig att göra en MEGA cool tårta till karln min på hans 30 års dag..?

    SvaraRadera
  2. haha, vet inte om det är så bra att testa sig fram med mjölkallergi ;) Kör allt på havre produkter så kommer det nog gå bra ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det är ju super gott med hemmagjord saft :)

    SvaraRadera
  4. Så mycket gott du bakat, vanlig gräddtårta är så gott :-)

    SvaraRadera