torsdag 4 oktober 2012

Sandras köttfärssås

Jag har ju alltid vart förtjust i den köttfärssås man fick i skolan. Till sist testade jag mig fram till något som för mig påminner om den. Men ändå inte... Gott blir det iaf.

1 gul lök
ca 500g nötfärs
2-3 klyftor vitlök, hackad/riven/pressad
2-3 msk Grillkrydda, den med chilismak
Salt och peppar
1 burk krossad tomat
1/2-1 liter vatten
1 st grönsaksbuljongtärning
1-2 dl Heinz Chilisås
2-3 st paprikor varav 1 grön för smakens skull


Hacka och bryn löken i en gryta. 
Bryn köttfärsen och krydda med vitlök, grillkrydda, salt och peppar.
Sänk värmen och häll på en burk krossad tomat, vatten, buljongtärning och chilisås.
Hacka paprikor till ca cm-stora bitar. Gärna av olika färger för både smak och synens skull.

Låt puttra/koka i ca 1 timma eller tills paprikan är riktigt mjuk. Smaka av med ev mer chilisås och kryddor.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska skriva lite haha =)

    SvaraRadera
  2. Kom igen nu och skriv lite bruttan =)
    / My two pennie worth

    klickat på följa dig med på bloglovin =)

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja men det håller jag med om =) totalt!! Visst jag är lite på nu ang teater till yasmin men vill gärna att hon provar, men dock behöver hon inte hålla på om hon känner att det inte är hennes grej =)

    SvaraRadera
  4. Kom igen nu och skriv lite =)

    SvaraRadera